Blogi | Julkaistu 15.3.2019

Automatisoi ja anna emailerin tehdä työsi

Automaatiot

Yksi uutiskirjeviestinnän kysytyimpiä toiminnallisuuksia ovat automaatiot. Mitä automaatioilla oikein tarkoitetaan ja miten yrityksesi voi niistä hyötyä?

Emailerin uudella Kampanjat -toiminnolla voit nyt automatisoida uutiskirjeviestintäsi. Automaatiot helpottavat lähettäjän arkea ja oikein suunniteltuna tehostavat viestintää. Emailerin automaatioilla voit mm:

  • Määrittää yhden tai useamman jatkolähetyksen automatisoidusti
  • Määrittää automaattisia lähetyksiä tiettyjen linkkien napsauttajille
  • Määrittää automaattisia lähetyksiä eri asioista kiinnostuneille
  • Määrittää passiivisille lukijoille omat automatisoidut kirjeensä

Luodessasi kampanjan, voit määrittää sille tarvittavan automaation tai vaikka useita, jotka tavanomaisesti olet tehnyt ensimmäisen lähetyksen jälkeen manuaalisesti. Automaatiot asetettuasi emaileri tekee työsi ja voit itse nauttia vaikka auringonpaisteesta.

Kenelle automaatiot ovat tärkeitä?

Monesti ajatellaan, että automaatiot ovat vain suurten yritysten käyttöön. Tämä ei mielestäni ole aivan paikkansa pitävä näkemys, sillä etenkin pienillä yrityksillä viestintään käytettävä aika on erittäin rajallinen. Tällöin ajankäyttö on järkeistettävä ja automaatioilla saat kerralla tehtyä enemmän.

Pieni yritys saattaa lähettää kirjeensä kerran kuussa, pitäen sormensa ristissä ja toivoen liikevaihdon kasvua. Jos tämä pieni yritys pelaa korttinsa oikein, hän kurkkaa lähetyksen jälkeen tilastot ja selvittää mikä kirjeessä kiinnosti ja ketä. Tällöin fiksu lähettäjä tekee uuden lähetyksen tiukemmalle kohderyhmälle tuoden asiakkaan vieläkin lähemmäs kaupantekoa. Tuo manuaalinen työ voi vaatia eri tilastojen availuja, segmenttien muodosteluja, pohdintaa sekä käsintehtyjä erillisiä lähetyksiä ajastuksineen.

Muuttamalla manuaalisen työn automaattiseksi, saa lähettäjä tehtyä tuon kaiken puolet pienemmällä vaivalla, jolloin aikaa jää enemmän kaupanteolle. Suurissa yrityksissä tämä on usein itsestäänselvyys ja automaation aikana viestintätiimi keskittyy samalla jo seuraavan kampanjan luomiseen ollen jatkuvasti myynnin edellä.

Kiinnostuitko?

Automaatioita voi luoda lukuisia eri käyttötarkoituksien mukaan. Esittelin yllä vain pintapuolisesti automaatioiden mahdollisuuksia. Jos haluat kuulla miten yrityksessänne voisi automaatioilla helpottaa arkea, ole yhteydessä, niin keromme miellämme lisää!

Ota yhteyttä

Haluatko kokeilla kampanjan luomista emailerilla?

Tilaa maksuttomat demotunnukset

Artikkelin kirjoittaja on Emaileri Oy:n Customer Support Specialist Toni-Markus Korhonen