Uutiskirjeviestintä — Hyvä tietää

Blogi | Julkaistu 5.11.2019

Kenelle voi lähettää ja millä perusteella?

Sähköisen viestinnän tietosuojalain 200 §:n mukaan kuluttajille tehtävässä suoramarkkinoinnissa on aina oltava vastaanottajan ennalta annettu suostumus. Yrityshenkilölle voi työsähköpostisoitteeseen lähettää B2B -sähköpostimarkkinointia erikseen kysyttyyn yksilöityyn lupaan perustuen.


Lue lisää

Blogi | Julkaistu 14.10.2019

Kielto- ja peruutusoikeus

Vastaanottajan on voitava vaivattomasti tehdä kielto tai peruuttaa antamansa lupa joko viestiin vastaamalla tai viestissä olevan linkin avulla.

Sähköisen viestinnän tietosuojalain 27 §:n mukaan B2B-sähköpostin vastaanottajalla tulee olla mahdollisuus kieltää sähköpostiosoitteensa käyttö markkinointiin jatkossa "helposti ja ilman erillistä maksua". Vastaanottajalla on siis lakiin perustuva oikeus kieltoon. Linkin avulla toteuttavan kiellon yhteydessä voi kätevästi antaa selkeää informaatiota ja yritys voi tyylikkäästi hankkia tietoa toimintansa kehittämiseksi.


Lue lisää

Blogi | Julkaistu 14.10.2019

Markkinointava tuote tai palvelu

B2B-sähköpostimarkkinoinnilla markkinoitavan hyödykkeen on oltava tuote tai palvelu, jota muutoinkin yrityksen toimesta markkinoidaan yrityksille ja niiden työntekijöille yritystoiminnassa hyödynnettäväksi. B2B-sähköpostimarkkinointia ei tule käyttää kuluttajamarkkinointiin lähettämällä B2B-kohderyhmälle markkinointiviestejä kuluttajahyödykkeistä.


Lue lisää

Julkaistu 17.10.2017

EU:n tietosuoja-asetus ja rekisteröidyn oikeudet

Tiedätkö, millaisia uusia oikeuksia ja valinnanmahdollisuuksia asiakkaillanne, jäsenillänne, potentiaalisilla asiakkaillanne ja henkilöstöllänne on jatkossa omien tietojensa osalta? Elina Koivumäki listaa kirjoituksessaan 13 oikeutta, jotka rekisteröidyillä tulee olemaan keväästä 2018 alkaen.


Lue lisää