Hyvä tietää

Sivustomme Hyvä tietää -osuus sisältää sähköiseen uutiskirjeviestintään liittyviä artikkeleja ja julkaisuja. Lukemalla Hyvä tietää -osuuden artikkeleja, vältät tyypillisimmät aloittelijoiden virheet ja parannat uutiskirjeviestintänne laatua.

Tehovertailua: Some vs Email

Kauppalehti julkaisi sunnuntaina 23.11.2014 "Vihje yrityksille: Heitä Facebook ja Twitter roskiin" -artikkelin. Artikkelissa analyysijätti Forrester väittää, että kaikenlainen ”pöhinä” sosiaalisessa mediassa on tuotemerkeille ja yrityksille hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa.

Julkaistu 25.5.2014 Lue artikkeli

Normipäivä emailerin konehuoneessa...

Minulta kysytään usein palvelumme lähetysnopeutta ja -kapasiteettia sekä toimitusvarmuutta. Seuraava artikkeli kertoo lyhyesti "päiväkirjamuodossa"
mitä lähetysklusterimme teki keskiviikkona 29.4.2014.

Julkaistu 1.5.2014 Lue artikkeli

Varo vanhoja postituslistoja

Sähköposti on päivittäisissä työtehtävissä lähes kaikille välttämätön väline.
Jos sähköposti ei toimi, monen työt tyssäävät siihen. Sähköpostipalvelimen toimimattomuus on siis vakava tilanne, jolla voi olla pienet tai suuret liiketaloudelliset seuraukset....

Julkaistu 1.5.2014 Lue artikkeli

Vihreämpää viestintää myös sähköisesti

Sähköinen uutiskirje koetaan ekologisempana vaihtoehtona kuin painettu, koska se kuluttaa vähemmän luonnonvaroja. Ei pidä kuitenkaan unohtaa, että myös sähköinen viestintä voi olla vihreämpää. Tiedon liikuttaminen verkossa vaatii energiaa. Mitä enemmän tietoa siirretään, sitä enemmän kulutamme luonnonvaroja.

Julkaistu 1.5.2014 Lue artikkeli

Uutiskirjeistä apua Facebook-ahdistukseen

Taloustutkimuksen tuoreen tutkimuksen mukaan 82 prosenttia käyttäjistä ei pidä yritysten läsnäoloa Facebookissa tärkeänä. Samoista vastaajista 66 prosenttia kommunikoisi mieluiten yritysten kanssa sähköpostitse, kun vaihtoehtoina oli myös Facebook-sivusto, kotisivujen yhteydenottolomake ja asiakaspalveluchat.

Julkaistu 5.5.2011 Lue artikkeli

Linkitä oikein

Linkki on sähköisen viestinnän tärkein yksittäinen elementti. Linkillä lukija viedään verkossa tiedon luo. Käytännössä näkee usein, että lukijaa ei varsinaisesti viedä tiedon luo, vaan hänet sen sijaan ”saatetaan kirjaston ovelle ja sanotaan etsi tuolta”.

Julkaistu 6.3.2011 Lue artikkeli

Koulutus kannattaa aina

Olin (24.3.2010) Ratekoulutuksen järjestämässä tilaisuudessa puhumassa B2B -uusasiakashankinnasta sähköpostilla. Alkuperäinen motiivi mennä tilaisuuteen oli näkyvyys, koska paikalla oli lähes 50 potentiaalista asiakasta. Tilaisuuden anti oli kokonaisuudessaan mahtava, jossa "käteen jäi" enemmän kuin osasin koskaan odottaa.

Julkaistu 24.3.2010 Lue artikkeli

B2B -sähköpostimarkkinoinnin hyvä tapa

Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto (ASML, www.asml.fi) on tehnyt ohjeistuksen, johon on koottu tärkeimmät yrityksille tehtävää sähköpostimarkkinointia, ns. B2B-sähköpostimarkkinointia koskevat hyvät käytännöt ja pelisäännöt.

Julkaistu 23.10.2009 Lue ohjeet

Sähköinen menestystarina tosielämästä

Kolmessa vuodessa olemme tulleet pitkän matkan. Lukuina kolme vuotta tarkoitti liikevaihdolle n. 70% ylämäkeä ja markkinointibudjetille jyrkkää 40% alamäkeä.

Herrankukkaron varatoimitusjohtaja Petri Hollmén kertoo tiestä sähköisen markkinoinnin maailmaan.

Julkaistu14.4.2009 Lue artikkeli

11. syy aloittaa uutiskirjeviestintä

Monessa organisaatiossa viestintäbudjetti joutuu toisinaan suurennuslasin alle. Ilmaan heitetään kysymykset: ”Onko tässä mitään järkeä?

Seuraavassa muutamia ajatuksia, joilla viestinnästä saadaan tehokkaampaa, ekologisempaa ja mikä parasta, ehkä säästetäänkin muutama euro.

Julkaistu 2.2.2009 Lue artikkeli

Miksi uutiskirjeviestintä kannattaa aloittaa heti

Tyylikäs, yrityksen ilmeen mukainen uutiskirje nousee hyvin esiin päivittäisestä viestitulvasta. Säännöllisesti ilmestyvä uutiskirje on kustannustehokas ja nopea tapa tehostaa yrityksen markkinointia ja viestintää.

Seuraavassa tärkeimmät syyt miksi yrityksen tulisi aloittaa sähköinen uutiskirjeviestintä.

Julkaistu 13.1.2009 Lue artikkeli

Sähköiset uutiskirjekonseptit

Ilman oikein valittua konseptia sähköiselle uutiskirjeelle voidaan asettaa liian suuria nopeita kaupallisia odotuksia. Uutiskirje on kuitenkin tehokas viestintä- ja markkinointiväline, jota voidaan käyttää monella eri tapaa.

Tämä artikkeli esittelee lyhyesti sähköisen uutiskirjeviestinnän tyypillisimmät konseptit.

Julkaistu 4.6.2008 Lue artikkeli

Toimiva aihe on uutiskirjeen ”pelastusliivit”

Sähköpostimarkkinoinnissa viestin aihe (subject) on tärkein yksittäinen seikka, jonka suunnittelu jää usein aivan liian pienelle huomiolle.

Aihekentän sisältö on kuitenkin uutiskirjeen ”pelastusliivit”. Aihe pitää siis viestin joko pinnalla tai upottaa sen.

Julkaistu 12.5.2008 Lue artikkeli

Uutiskirjeen laadunvarmistus

Uutiskirjeviestinnässä lähettäjä saa aina jossakin vaiheessa ”kuraa kasvoille” roskapostisyytösten muodossa. Mutta miksi syytöksiä, vaikka olet mielestäsi tehnyt kaiken oikein? Artikkelissa muutamia vinkkejä, joilla parannat uutiskirjeviestinnän laatua.

Julkaistu 10.5.2008 Lue artikkeli

Uutiskirjeviestijän tarkistuslista

Sähköinen uutiskirjeviestintä on "herkkä laji". Pienellä virheellä voidaan saadaan aikaa suuri imagotappio. Lukemalla itsestään selvyyksiä sisältävän tarkistuslistan, voit nopeasti päivittää tietosi seikoista, jotka tulisi aina huomioida ennen lähetä -painikkeen napsautusta.

Julkaistu 14.4.2008 Lue artikkeli

Sähköä viestintään

Sähköä viestintään on Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto ry:n SUORAN VUOSI 2008 -julkaisuun kirjoitettu artikkeli. Sähköä viestintään -artikkeli kertoo lyhyesti, mitä seikkoja yrityksen tulisi huomioida ennen uutiskirjeviestinnän aloittamista.

Julkaistu 11.1.2008 Lue artikkeli

Sähköisen viestinnän pikaopas

Oppaan tarkoituksena on antaa sähköisen viestinnän parissa työskenteleville henkilöille ”sähköisen uutiskirjeviestinnän lyhyt oppimäärä”, jotta toteutettu viestintä olisi mahdollisimman laadukasta ja tehokasta.

Julkaistu 10.1.2006 Lue artikkeli